Fijatov japanski recept

Bez autora
Oct 23 2011

Zajednička investicija italijanskog "Fijata" i Vlade Srbije u novu fabriku automobila u Kragujevcu trebalo bi da bude vredna milijardu evra. Novi model "fijata", koji će se proizvoditi u Kragujevcu, očekuje se na proleće. Zbog toga je jedna grupa radnika otišla na obuku u fabriku u Poljskoj, najveću u grupaciji "Fijat". Oko 6.000 radnika godišnje u Poljskoj proizvede oko pola miliona vozila. To je najsavremeniji i najproduktivniji deo "Fijata", fabrika koja je u pojedinim delovima proizvodnje robotizovana i do 80 odsto. Mašine su iz Japana, a slične se montiraju i u Kragujevcu. Fabrika u Kragujevcu će biti modernija od one u Poljskoj. U Srbiji je i radna snaga mnogo jeftnija, bruto plata radnika u montaži je hiljadu evra, a u Kragujevcu 300 evra. Odmah posle diplomskog ispita, iz Kragujevca u Poljsku stigla su dva inženjera koji će rukovoditi lakirnicom u budućoj fabrici. Školovanje inženjera traje od godinu do godinu i po dana i tek sada u praksi oniu su videli kako izlazi 500.000 automobila godišnje.

Fijatov japanski receptInvesticija italijanskog "Fijata" i Vlade Srbije u novu fabriku automobila u Kragujevcu trebalo bi da bude vredna gotovo milijardu evra. Proizvodnja novog "Fijatovog" modela očekuje se na proleće. Mašine su iz Japana, a slične se montiraju i u Kragujevcu.

Zajednička investicija italijanskog "Fijata" i Vlade Srbije u novu fabriku automobila u Kragujevcu trebalo bi da bude vredna milijardu evra.

Novi model "fijata", koji će se proizvoditi u Kragujevcu, očekuje se na proleće. Zbog toga je jedna grupa radnika otišla na obuku u fabriku u Poljskoj, najveću u grupaciji "Fijat".

Oko 6.000 radnika godišnje u Poljskoj proizvede oko pola miliona vozila.

To je najsavremeniji i najproduktivniji deo "Fijata", fabrika koja je u pojedinim delovima proizvodnje robotizovana i do 80 odsto. Mašine su iz Japana, a slične se montiraju i u Kragujevcu.

Direktor Fabrike "Fiat" Poljska Zdzislav Arlet rekao je da će fabrika u Kragujevcu biti modernija od one u Poljskoj. Prema njegovim rečima, u Srbiji je i radna snaga mnogo jeftnija, bruto plata radnika u montaži je hiljadu evra, a u Kragujevcu 300 evra.

Odmah posle diplomskog ispita, iz Kragujevca u Poljsku stigla su dva inženjera koji će rukovoditi lakirnicom u budućoj fabrici.

Inženjer fabrike "Fiat" automobili Kragujevac Nenad Lučić kaže da školovanje inženjera traje od godinu do godinu i po dana i dodao je da su tek sada u praksi videli kako izlazi 500.000 automobila godišnje.

"Ljudi su veoma prijatni slićni su nama, ima mnogo sličnih reči tako da nije problem u razumevanju", rekao je Igor Zoranović iz fabrike "Fiat" automobili, Kragujevac.

Kragujevac bi mogao da doživi sličnu sudbinu ako se posluzi receptom koji je primenjen ovde: japanski roboti , japanska organizacija japanski inzenjeri... Zato ova fabrika skoro svake godine dobije neko priznanje.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik