Zajednička investicija italijanskog "Fijata" i Vlade Srbije u novu fabriku automobila u Kragujevcu trebalo bi da bude vredna milijardu evra. Novi model "fijata", koji će se proizvoditi u Kragujevcu, očekuje se na proleće. Zbog toga je jedna grupa radnika otišla na obuku u fabriku u Poljskoj, najveću u grupaciji "Fijat". Oko 6.000 radnika godišnje u Poljskoj proizvede oko pola miliona vozila. To je najsavremeniji i najproduktivniji deo "Fijata", fabrika koja je u pojedinim delovima proizvodnje robotizovana i do 80 odsto. Mašine su iz Japana, a slične se montiraju i u Kragujevcu. Fabrika u Kragujevcu će biti modernija od one u Poljskoj. U Srbiji je i radna snaga mnogo jeftnija, bruto plata radnika u montaži je hiljadu evra, a u Kragujevcu 300 evra. Odmah posle diplomskog ispita, iz Kragujevca u Poljsku stigla su dva inženjera koji će rukovoditi lakirnicom u budućoj fabrici. Školovanje inženjera traje od godinu do godinu i po dana i tek sada u praksi oniu su videli kako izlazi 500.000 automobila godišnje.
Investicija italijanskog "Fijata" i Vlade Srbije u novu fabriku automobila u Kragujevcu trebalo bi da bude vredna gotovo milijardu evra. Proizvodnja novog "Fijatovog" modela očekuje se na proleće. Mašine su iz Japana, a slične se montiraju i u Kragujevcu.
Zajednička investicija italijanskog "Fijata" i Vlade Srbije u novu fabriku automobila u Kragujevcu trebalo bi da bude vredna milijardu evra.
Novi model "fijata", koji će se proizvoditi u Kragujevcu, očekuje se na proleće. Zbog toga je jedna grupa radnika otišla na obuku u fabriku u Poljskoj, najveću u grupaciji "Fijat".
Oko 6.000 radnika godišnje u Poljskoj proizvede oko pola miliona vozila.
To je najsavremeniji i najproduktivniji deo "Fijata", fabrika koja je u pojedinim delovima proizvodnje robotizovana i do 80 odsto. Mašine su iz Japana, a slične se montiraju i u Kragujevcu.
Direktor Fabrike "Fiat" Poljska Zdzislav Arlet rekao je da će fabrika u Kragujevcu biti modernija od one u Poljskoj. Prema njegovim rečima, u Srbiji je i radna snaga mnogo jeftnija, bruto plata radnika u montaži je hiljadu evra, a u Kragujevcu 300 evra.
Odmah posle diplomskog ispita, iz Kragujevca u Poljsku stigla su dva inženjera koji će rukovoditi lakirnicom u budućoj fabrici.
Inženjer fabrike "Fiat" automobili Kragujevac Nenad Lučić kaže da školovanje inženjera traje od godinu do godinu i po dana i dodao je da su tek sada u praksi videli kako izlazi 500.000 automobila godišnje.
"Ljudi su veoma prijatni slićni su nama, ima mnogo sličnih reči tako da nije problem u razumevanju", rekao je Igor Zoranović iz fabrike "Fiat" automobili, Kragujevac.
Kragujevac bi mogao da doživi sličnu sudbinu ako se posluzi receptom koji je primenjen ovde: japanski roboti , japanska organizacija japanski inzenjeri... Zato ova fabrika skoro svake godine dobije neko priznanje.